Monday, 21 November 2016

Makanan Kelantan




Taster of McNAB Klate

cafe di dekat  pejabat kesihatan kuala lumpur dekat bukit aman
memang sedap..kalau sape rase nak makan masakan kelantan watu breakfast boleh lah kesini
macam-mcam ade......
yang pasti semuanya sedap
nasi Kerabu Dagin Bakar
Nasi Dagin Bakar
Nasi Dagang Ikan Tongkol
Nasi Dagang Dagin Bakar

marbelous
jangan lupa singgah tau....
kalau sape rase nak makan selera kelantan..
mai akak share lokasi sikit

Jalan Cenderasari,
Tasik Perdana, 
50480 Kuala Lumpur, 
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia


KHASIAT BIJI CHIA SEED











Khasiat yang kita tak pernah tahu....


1. Biji Chia amat popular kerana dikatakan baik untuk membantu mengurangkan berat badan. Mampu mengurangkan rasa ingin makan melalui cara menghalang beberapa jenis makanan yang dimakan menyerap ke dalam sistem tubuh.


2. Memakan biji Chia dikatakan mampu membantu membuatkan anda rasa kenyang. Ini kerana biji Chia mampu menyerap 10 kali ganda berat dalam air sekali gus membentuk banyak jeli.


3. Biji Chia amat berguna bagi penghidap diabetes. Ini kerana biji Chia dikatakan mampu memperlahankan tubuh menukarkan karbohidrat kepada gula ringkas. Kajian menunjukkan ia mampu mengawal gula dalam darah. Ini membuatkan saintis mempercayai biji Chia boleh memberi kebaikan kepada pesakit diabetes.


4. Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa biji Chia mampu memperbaiki tekanan darah pesakit diabetes. Mampu meningkatkan kolesterol sihat dan merendahkan keseluruhan LDL dan trigliserid kolesterol.


5. Memakan biji Chia dikatakan mampu menambah pengambilan kalsium dalam tubuh anda. Dengan memakan biji Chia anda mampu mengekalkan kesihatan tulang dan mencegah osteoporosis yang amat ditakuti oleh wanita.


Cara Makan Biji Chia
Biji Chia boleh dimakan mentah kerana ia memiliki rasa kekacang yang sedap. Boleh direndam dalam jus buah mahupun air kosong.                                               Amat sesuai dicampurkan dengan bubur dan puding.
Selain itu, biji Chia juga boleh dijadikan sebagai bahan tambahan dalam membuat roti, kek dan biskut. 

Berapa banyak pula biji Chia yang boleh dimakan? 

Jumlah yang dicadangkan adalah lebih kurang 20 gram setiap kali anda makan.




HanimDaim
PM/WASAP/TELEGRAM
0175137608

Patutlah Orang Suka Sangat Makan Chia Seed



Image result for chia seed
sumber: en google



Biji Chia atau chia seeds adalah antara herba paling sihat yang semakin digemari kini. 
Mengandungi nutrisi yang amat penting untuk tubuh dan otak. 
Biji hitam dan putih kecil ini telah diangkat sebagai makanan kesihatan bagi kaum Maya dan Aztec. Malah Chia adalah perkataan dari suku Maya yang bererti KEKUATAN.
Biji Chia ada yang berwarna hitam dan ada yang berwarna putih.
 Namun begitu kandungan nutrisi yang diberikan sama sahaja.
 Keduanya berasal dari keluarga tumbuhan yang sama tetapi ditanam di tempat yang berbeza.

  • Biji Chia turut mengandungi sejumlah :-
  • zink, 
  • vitamin B3 (niasin)
  • kalium
  • vitamin B1 (tiamina)
  • vitamin B2.
kandungan nutrisi amat hebat. Boleh dikatakan satu auns biji ini membekalkan lebih kurang kalori dan satu gram karbohidrat yang boleh dicerna. 
dan kandungan ANTIOKSIDA yang terdapat dalam biji chia Seed amat tinggi yang amat berguna untuk kesihatan.





HANIM DAIM
AGENT SAH TAMAN WAHYU/KL
PM/WASAP/TELEGRAM
017-5137608






Thursday, 17 November 2016

CHIA SEED


Saya nak maklumkan Sy ade jual Aryza Chia Seed
kebaikan dan kelebihan chia sedd saya akan maklumkan dengan lebih lanjut:-

APA ITU CHIA SEED?



Monday, 4 January 2016

Melure Perfeum

Assalamualaikum
Barang Hot dipasaran
walaupun bukan minyak wang retis-retis yang tengah hot & populer
macam Che Ta Rita Rudaini Shiela Rusly
tapi anim rase kalau kome pakai mesti rase hot telajak retis-retis kat atas tu
sebabnya bau dia terlalu hot...
tak tau nak habaq wangi dia mcm mano
wasap no nie 0175137608 kalau hampa tak caya....
kalau busuk hampa boleh return balik 
aku bayor harga untuk hampa return +postage tu
hampa jangan riusau noh

NO 1 100% inspired by GUCCI FLORA MELURE

NO 2 100% inspired by COCO CHANEL MADEMOISELLE.

Price RM35 

HALAL oleh JAKIM 
Tahan lebih 8 jam 
EDP 
Wangian 100% sama dengan jenama original 
Berkualiti tinggi & kajian makmal diiktiraf oleh Biotechcorp. 
Pati original dibawa khas dari UK 
Boleh dibawa solat 25ml . 
#melureperfumes
#wangian 
#wangianhalal







Wednesday, 15 April 2015

Elken -DR -Xeniji kaya dengan nutrien yang hebat

DX- Memiliki tubung langsing

 
Kenapa perlu pakai DX verve:-

1. Rekabentuk yang ergronomik
2. Bahan buatan yang bermutu tinggi
3.rekaan yang eligent
4.kesan yang menajubkan (Luar Biasa)
5.Mutu terjamin
6.Pembayaran yang luar biasa....
mana ada baju dalam wanita boleh bayar installmen bulan-bulan
guna AEON kredit
kecuali DX sahaja...
serendah 
AEON 36 Bulan - RM 111.00
EZY pay 12 Bulan- 211.30